billedkilde (ill. recordere.dk)

ORIENTERINGSMØDE OG SIDSTE NYT FRA DIN LOKALE ANTENNEFORENING

TAK

Allerførst vil vi gerne sige tak for de positive tilkendegivelser vi har fået vi er oprigtig glade for at kunne hverve nye medlemmer trods konflikten mellem YouSee og Discovery. Det er nu lettere og mere motiverende at arbejde når der er opbakning til det man laver som bestyrelse.

Vi vil nu her prøve at give en status på, hvad der er sket, hvad der vil ske og hvad der kan ske samt hjælpe med at finde nogle løsninger, således at flest muligt kan forblive i fællesskabet Birkelse Ryaa antenneforening.

SÅDAN SOM VI SER DET

På nuværende stund kan vi desværre ikke sige noget om, hvornår der kommer en forhandling på plads mellem YouSee og Discovery, og heller ikke, hvordan en mulig løsning bliver. Lige nu er det dog mest sandsynligt, at der i det taktiske spil vil være en periode hvor vi må undvære Discovery, indtil de 2 parter igen finder hinanden! Om det sker inden for en måned eller to er der ingen der kan sige.

I Birkelse Ryaa antenneforening kan vi med mange års erfaring genkende problematikken med, at en programleverandør købte dyre sportsrettigheder, så benyttede de sig til at åbne en ny kanal og dele sporten ud sammen med andet “fyld”. Dette har så udmøntet sig i de årlige større prisstigninger på pakkerne.

Fra foreningerne side har vi gennem årene bedt YouSee om at holde igen. For nogle år siden kom så bland selv produktet, hvor medlemmerne har mulighed for at gå fra fuldpakke til mellempakke og så tage de kanaler de havde brug for og ikke være tvunget til at have kanaler de ikke ønskede at se.

I år skulle der igen forhandles med Discovery og til trods for at de ikke havde Premier League, Bundesliga, La Liga og Serie A mere, var der alligevel store prisstigninger, hvilket at både YouSee og vi ikke kunne blive ved med at videregive til medlemmerne. Og på dette punkt bakker vi naturligvis op om YouSee. Canal Digital gjorde det samme i 2016 , da de fandt priskravet fra Discovery urimeligt og urealistisk. Her kom der en løsning i det nye år så det er også det vi håber på.

Lige nu bliver vi nødt til at forholde os til det, som det ser ud og dermed hvad der sker pr. 1 januar 2020

ÆNDRINGER I TV PAKKER
I grundpakken udgår Kanal 5 og bliver erstattet af TV 2 Charlie, der blandt andet sender populære serier, spændende krimier og masser af god dansk underholdning.

I Mellempakken tilføjer man kanalerne TV 2 Fri, TV 2 Sport, TV3 MAX, TV3 Sport og Viasat Ultra HD. Viasat Ultra HD kan ses af alle, der har et tv eller udstyr med mulighed for Ultra HD.
Med de nye kanaler i Mellempakken åbner vi for masser af underholdning og sport med blandt andet de største kampe fra Champions League, Premier League og Superligaen. Og man kan gå ombord i populære programmer som Krejlerkongen, Auktionshuset og Fantastiske Hammerslag.
Kanal 4, Kanal 5, 6'eren, Canal 9 og TLC udgår af mellempakken

I Fuldpakken tilføjer man kanalerne C More Stars, C More First, C More Hits, C More Series, Viasat Film Premiere, Viasat Film Action, Viasat Film Family og Viasat Film Hits samt Viasat Ultra HD. Viasat Ultra HD kan ses af alle, der har et tv eller udstyr med mulighed for Ultra HD.
Med de nye kanaler bliver der masser af underholdning for hele familien. Man kan fx se de populære film Journal 64, Mamma Mia! Here we go again og LEGO Filmen. Eller gå ombord i prisvindende serier som fx Peaky Blinders. Der er noget for enhver smag, man har også mulighed for at streame det hele og se det, præcis når og som man vil.
Kanal 4, Kanal 5, 6'eren, Canal 9, TLC, Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Channel, Discovery Science, Investigation Discovery og Animal Planet udgår af fuldpakken

Se meget mere her hvor du også kan se de nye pakker

SPORT
Der har været meget omtale vedrørende sport, men der vil faktisk være meget sport fremover. Vil du se hvad der fremover vises af sport uanset hvornår der kommer en aftale mellem YouSee og Discovery kan du klikke her

Du kan også læse en mere uddybende liste som vi har  tilladt os at linke til Biersted Antenneforenings hjemmeside ved at klikke her

HVAD HAR VI GJORT OG HVAD VIL VI GØRE

Vi har i Birkelse Ryaa antenneforening arbejdet på højtryk sammen med de andre foreninger i AaBN Signalforsyning (der også har YouSee som leverandør af TV signal) alt dette har vi haft gang i siden september kun for at finde løsninger og muligheder mv. VI har rendt til ugentlige møder, så det har været en travl tid.

Vi har udsat fristen for udmelding eller pakkeskift til d. 31/12-2019 . Se mere her

Vi laver et oplysningsmøde d. 2 december 2019 kl. 17.00 I BIF klubhus hvor YouSee er inviteret,som kommer og fortæller om, hvad der er op og ned, samt om de nye pakker. Nærmere info kommer på hjemmeside. Birkelse Ryaa Antenneforening vil være vært med lidt vådt og tørt til ganen.

HER OG NU LØSNING

Discovery har lavet netop sat deres streamingtjeneste Dplay ned fra 179 til 99 kr. om måneden for en 6 måneders periode. Dplay indeholder de kanaler som Discovery har.

Dette tiltag kommer meget belejligt, da denne mulighed giver de af vores medlemmer der ønsker Discovery kanalerne sammen med en pakke i Antenneforeningen til en meget favorabel pris.

Dermed har vi et rigtig stærkt produkt der virkelig tåler prissammenligning.

Vi håber dette gav lidt mening, og samtidig håber vi også på at se Jer I klubhuset d. 2 december 2019 hvor vi sammen med YouSee vil fortælle om de nye tiltag.

Betyrelsen

Kontakt foreningen